BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 21, 2012

Policeman Roadblock & I

Hello readers..hari ni ingat nak polish belog aku yg comel macam tuan nye. Oke reffer kepade tajuk entry,hari ni aku nak bercerite pasal policeman,roadblock and 1..

“eleh,pasal incik abg syg la tu.dah2 la atul oii, buat ape nak ingat kat org yg tak ingat kat kau.dye dah buat kau macam tu pun kau still nak cerite pasal dye. Ntah2 dye dah lupe terus kat kau!”

Jap2..dear darlings,aku ade mention name incik abg syg ke?

“tuuu nak cerite pasal polis tuuuuuuuu.”

Ouhhh...memang la nak cerite pasal polis,tp bukan incik abg syg.

“wahhh..kau dah ade buah hati baru ke?”

Erkk..takde la...sekarang ni carta hati masih di ungguli oleh incik abg syg. Nak tau cerite pasal ape,bace entry mak enon kali ni sampai habis..entry kali ni tak nak sedih2 dah...

“ape la kau ni!syg lagi kat org yg dah hancurkan hati kau?”

Babe..bende yg kite selalu buat kalau satu hari kite tak buat akan rase pelik tak?let’s say,tiap2 hari kau sedut oxygen..cube satu hari kau tak sedut oxygen..ape kau rase??boleh mati kan??macam tu jugak aku,dah biase ingat,rindu dan sayang kat incik abg syg so bende tu dah sebati la dengan hidup aku..kalau tak ingat,kalau tak rindu,kalau tak negok gambar dye sehari rase tak complet je hidup aku hari tuu...tp darlings jng risau oke..bg la aku mase..dalam 10-20 tahun..baru boleh lupe..hahahaha..oke panjang sangat dah intro ni..let’s back to the main point..

Bende yg aku nak cerite ni dah jadi 2-3 weeks ago..tp baru sekarang nak bg tau..ade satu malam tu aku baru balik keje..around 8-9p.m la,aku drive dengan penuh sopan satun dan berhemah!then dr jauh aku dah nampak lampu biru lip-lap lip-lap, “ade roadblock!” aku perhati sekeliling,sit belt oke!hp dalam beg!everything in order,done!

Selamat malam incik...(sambil buat muke comel) untung2 boleh dapat no lepaskan roadblock ni..

“sila ke tepi sebelah sane yea cik,” incik polis bg arahan. Sambil tangan dye tunjuk ke kanan.

Aku pun gerak ke kanan.erkk,,pelik jugak aku..ade buat salah ke?ke tak boleh senyum kat polis? Kat incik abg syg boleh je..tetttt...lari tajuk pulak!

“bg sy i/c dan lesen cik,” aku yg tengah mamai2 ni keluarkan lah lesen same i/c.

“oooooooo...dah 21,ingat budak sekolah lagi.” Cisss!kurang asam incik polis ni..kang aku bg back hand sekali baru kau tau erti penyesalan. “hehehe...yea incik,” “dr mane ni?” “dr office incik.” “tau laaa...office kat mane?” “ouhhh..keje kat pulau indah.” “uishhh,,,jauh tu” “biaselah cari rezki incik.erkk,incik..sy ade buat salah ke?” “jap2..kejap lg sy datang balik.”

Aku pun hangin jugak la..dah la penat di tambah pulak lapar,mau aku telan je polis ni!nak saman..saman je la..hemm,tp aku tak de buat salah kot!

“cik,cik boleh pergi.” “hah?sy ade buat salah ke incik?” “hehe,takde pun,saje nak amek detils awk.” “erkkk.....” “awk boleh pergi yea.” Memang time tu aku rase aku nak turun je dr kerete nak terkam si polis tu!suke hati dye je nak amek2 detils aku,ngadu kat incik abg syg kang (time tu incik abg syg ade lg)..

So readers, pada 19 hari bulan hari tu aku dapat call “assalmualaikum cik nur fatehatul binti saharil yea?” “yea sy, sape ni?” “cik tak kenal sy ke?” “tak!” aku dah malas layan dah kalau org call nak mengatal ni! “alaa..sy la,yg tahan cik kat roadblock malam hari tu.” PAP! Polis malam tu la... “incik,sy rase incik salah no la,,bye!” terus aku off hp..memang aku cuak! Haishh,,celah mane dye dapat no aku tah!demm!

“elehhh..kau takut lah tu nak bercinte.”

Hehehe..bukan la syg, bukan takut tp tak nak! U all fikir tak if aku terime rase cinte dr org lain tp aku tak boleh nak syg and cinte org tu..kesian kan kat org tu?so dr aku terus main2kan perasaan org tu,baik la aku macam ni.

“dah tu ,kau nak menunggu sesuatu yg tak pasti?”

No! aku tak tunggu pun, macam aku cakap td,biar la aku macam ni..kalau ade jodoh,ade lah,kalau takde jodoh..jadi la cik fatehatul saharil..takde nye puan2.,,hahahah..so dear my lovely readers, tolong la same2 doakan yg terbaik untuk aku.oke darlings?

*p/s : bende yg terbaik yg pernah kite ade memang susah nak digantikan dengan bende yg baru..

0 comments: