BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 15, 2012

kata hati seorang wanita

Assalamualikum darlings ku semua..sihat kah anda semua?harap2 kauorg sume sehat sejahtera dan di rahmati ALLAH selalu..aminnn... “kau buat ape sekarang?” confirm2 aku ngah update belog aku yg baru mencecah ke 32org follower ni.. btw,terima kasih kepada follower aku yg ke 32 itu..hehe:17:

Oke hari ni malas nak intro panjang2 sebab nak buat entry terpanjang sepanjang penghidupan belog aku ni..erk betul ke ‘penghidupan’yg aku gune ni..ahh bedal je la labu..bukan nak jawab spm pun kan.. oke meh aku bg kauorg 1 ayat best..

Pesan pada hati, usah terlalu membenci akan satu wajah, kerana rindu pasti bertandang.. Pesan pada hati, jangan merindu pada kenangan, kerana pasti akan mengalir air mata kesedihan.. Pesan pada hati, jangan di kenang kenang akan cinta lalu, kerana akan ada kecewa yang hadir..:23:

Alahai,Kalau la senang main pesan2 ni “hati oo hati awk jangan rindu incik abg syg, jangan ingat kenangan manis dengan incik abg syg.” Lepastu tak ingat,lupe..aku dah buat dah dr dulu lg..tp masalahnye pesan la 50juta kali pun,hati ni degil,liat,takdengar cakap..nak jugak ingat..nak jugak termenung..nak jugak nagis bile ingat kat incik abg syg sorang tu..susah betul kalau hati lg degil dr tuan nye ni kan!hehe..kalaulah nak buat sesuatu semudah mengeluarkan suara dr mulut,aku yakin ramai orang tak akan menagis waktu ditinggalkan org yg mereka sayang..betul tak?kita hanya merancang ALLAH yg menetukan..sekarang ni aku serahkan semuanya pada DIA,sebab DIA yg lebih mengetahui apa yg terbaik untuk hamba-Nya.. Insya-ALLAH DIA akan bagi aku kekuatan untuk terus melangkah,untuk terus tersenyum dan untuk terus update belog...kuikuikui..

So dear guys, please la,jangan la kauorg sakitkan hati perempuan yg sayang kauorg..ape yg kiteorg bising,bebel kat kauorg tu bukan niat nak bg kauorg tension or serabut..tp untuk kebaikan kauorg jugak..sifat wanita ni memang macam ni..ALLAH dah jadikan kiteorg dengan naluri keibuan..even sedih kiteorg mampu tersenyum,even pedih kiteorg mampu menipu cakap tak pedih,tak sakit..tp kesakitan kesedihan tu hanya ALLAH yg lebih mengetahuinya..perempuan ni bukan complicated sangat..before aku cakap ni aku tak nak ade girls kat luar sane tu yg akan terase dengan ape yg aku cakapkan ni oke? Guys,kiteorg ni macam kucing tau!pernah tak kauorg bele kucing..sape yg pernah bele tu tau la macam mane gelagat kucing kan?dye tak akan berenti mengiau selagi kau tak bg dye makan..cube kau bg dye makan kenyang2..dye tak heran dah kat kau,pandang pun tak, “baik aku tido” kata kucing itu..hehe.. macam tu jugak kiteorg..kiteorg akan terus bebel dan membebel lagi selagi kauorg tak dengar cakap..let’s say mak kauorg, bising tak bile negok kau org bawak moto laju2? Kalau tak bising aku tak tau la nak cakap ape.. mesti bising punye la “kau ni dah bape kali dah aku pesan,jangan bwak moto laju2..bahaye!kang kalau exciden sape susah.aku jugak!” macam ni la mak kauorg akan bebel,betul tak? Tp cube kau bawak moto berhemah and bukan merempit..ade mak kauorg bising macam tu??takde beb! So guys!kat sini kau boleh nampak bertape kiteorg ni risaukan keselamatan kau sebenarnye..bukan saje2 kite org membebel,no! kiteorg pun penat sebenarnye dengan mulut kiteorg ni sendiri..tp otak tu tak boleh menghentikan mulut dr terus membebel selagi hati tak tenang..do you got it guys?

Second! Kucing tu manje tak?manjekan?lagi2 kalau kau bg perhatian kat dye,gosok2 kepale dye siap boleh tido dengan nyenyak lagi tuu..bukan la maksud aku kalau kau jumpe awek kauorg, kauorg kene gosok2 kepale dye! Kang awek kau pelik pulak “ape tebiat bf aku ni gosok2 kepale aku ni.” Tak ke naye je...maksudnye kat sini perempuan tu ade keinginan untuk dimanjekan..manje dengan gedik tu tak same tau!take note!! Gedik ni kau nampak perempuan tu gedik..kalau manje ni kau boleh rase..dye selalu inginkan perhatian kau..even waktu dye bercerite pasal bende yg remeh temeh pun kau kene bagi sepenuh perhatian..kalau tak muncung dye panjang sedepa..betul!!tak caye cube kauorg buat macam tu..confirm punye dapat cubitan padu kat perut kauorg!haha...guys,cube la kauorg bercerite dengan awek kauorg, even dye tengah makan pun dye akan berhenti makan tu semate2 nak dengar cerite kauorg..walaupun cerite kauorg tu berkaitan dengan Man.U lawan Bolton dan dye tak tau pape pasal match tu,dye tetap akan dengar dengan penuh minat..bertape dye rase berhargenye diri dye kat kauorg sebab sudi bercerite lg2 kalau ade masalah..walaupun dye tak bg kauorg jalan penyelesaiannye sekurang2nye dye mampu sabarkan hati kauorg,mampu untuk menenangkan kauorg..percaye atau tak dye tak akan makan kalau kauorg tak makan sebab susah hati dengan masalah kauorg..seboleh-bolehnye memang dyeorg nak tolong,tp apekan daye kiteorg tak berkemampuan..but belive me, dyeorg akan menolong kauorg semampu yg boleh...aku berani cakap sebab pernah terjadi kat aku..biarlah aku tak makan janji incik abg syg makan..aku risau tiap kali dye cakap dye tak makan..dye dah la duduk jauh,selalu tak sehat..risau wehh!!sape tak sayang buah hati oii..hahaha..btw,mungkin tu dulu,sekarang ni dah takde..oke forget it!

Another thing yg you guys kene take note pasal girl..kiteorg suke negok kesungguhan kauorg dalam relationship..for example : “awk sayang org tak b?” kate si awek kepade bfnye “sayang” “sayang macam mane?” “sayang sangat2” “betul ni?” “betullll” “tak tipu?” “takkkkkkkk” betul tak ade macam ni?hah...tak baik tipu dose tau! Mesti punye la..lagi satu..kauorg suke anggap kiteorg ni degil...tak nak dengar cakap..it’s not true beb! Kiteorg sebenarnye nak negok sejauh mane tahap kesabaran kauorg layan kerenah kiteorg..sebenarnye bukan la kiteorg bukan la degil sangat..siyes!tak! oke come aku bg kauorg 1 contoh : awek kauorg tengah demam “syg awk makan ubat la yea,b risau la” “tak nak, tak larat.” “makan la syg.” Tak nak la..awk ni org cakap tak nak,tak nak la.” Ade tak pernah jadi macam ni? Mesti ade kan..so for your information guys..bukan kiteorg saje nak mendegilkan diri..tp sebenarnye nak kauorg pujuk elok2.. cube cakap macam ni “syg awk makan ubat yea syg..nanti kalau awk tak sehat macam mane kite nak dating syg?awk makan yea?ke nak sy suap.” Hah!!macam tu la baru cair hati awek kauorg..baru la ubat di telan terase cudburry..cewahh..pandai2 aku je..so kesimpulannye di sini..perempuan suke kalau lelaki pujuk2 dye,manje2 kan dye,tak pernah jemu layan kerenah dye.tu aje pun..tak susah..

So you guys, hargai org yg sayang,take care dan carring pasal kauorg selagi masih ade..tak salah rasenye kalau kauorg dengar cakap dye..tak kesah la dye gf kauorg, emak kauorg ke,tunang kauorg, lagi2 la bini kauorg..sebab kiteorg yg sebagai wanita ni tau ape yg terbaik untuk kauorg..we never wish you to get hurt!that the point..if kauorg sakit,tak banyak sikit pun kiteorg akan terase sakitnye jugak bro! Aku berani gerenti if kauorg tinggalkan wanita yg caring and sayang kauorg percayelah,kauorg akan MENYESAL satu hari nanti..trust me!

*p/s :- jangan tinggalkan orang yg mencintai kita hanya kerana orang yg kita suka,sebab orang yg kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yg mereka sayang..one more thing, hidup ni macam roda..what goes around will come around..tu la KARMA...

0 comments: